.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طنز/ قضیه آغوش در سياست

روزگاری است که نقش آغوش در سیاست و سعادت بسیار پررنگ است.

دیدم مدتی است همه همدیگر را به بازگشت به آغوش‌های گوناگون دعوت می‌کنند. یکی دیگری را دعوت می‌کند که به آغوش ملت بازگردد. یکی دیگری را به آغوش دولت دعوت می‌کند. یکی می‌گوید به آغوش اسلام بازگردید. یکی می‌گوید به آغوش انگلیس بیایید.

البته این قضیه هم مثل همه قضایا یک «بالعکس» هم دارد. گروهی همدیگر را به بیرون آمدن از آغوش‌ها دعوت می‌کنند مثل: از آغوش صهیونیسیم بیرون بیایید. از آغوش آمریکا خارج شوید. آغوش فتنه را رها کنید و...

خلاصه روزگاری است که نقش آغوش در سیاست و سعادت بسیار پررنگ است. آنقدر آغوش آغوش شنیده‌ایم که دیدیم عن‌قریب علاوه بر فساد سیاسی، دچار فساد اخلاقی هم می‌شویم. لذا به سرعت از آغوش تنهایی خویش به درآمدیم و به آغوش سایت خبر آنلاین پیوستیم. به زودی هم به آغوش روزنامه «خبر» می‌پیوندم و به تبع آن در آغوش دکه قرار می‌گیرم.

قضیه کلید
در رژیم‌های استبدادی سیاستمداران مخل حیات هستند. اما در سایر کشورها مُفّرِح ذاتند این جماعت. در کشور ما هم همین‌طور است. خود من اگر بنا باشد روزگاری - به حول و قوة الهی - برای خودم جشن عروسی بگیرم، ترجیح می‌دهم عوض سرگرمی‌سازان معمول و رایج این‌گونه مراسم (البته در حدود شرعی) چند سیاستمدار دعوت کنم. این‌طوری هم سطح مجلس بالا می‌رود هم کلی حرف باحال و با نمک و مفرح ذات می‌شنویم و خوش می‌گذرد.

رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفته است: درآمدهای نفتی عامل بیماری اقتصادی ایران و عدم رشد اقتصاد فعلی به تنهایی نیست، بلکه اتکای بیش از حد به درآمدهای نفتی و عدم برنامه‌ریزی مناسب موجب این عقب‌ماندگی‌ها شده است. به طوری که باید صبر کنیم با توسعة صادرات غیرنفتی درآمدهای کشور را متنوع کنیم.

او در ادامه گفته است: خداوند نفت را به عنوان کلید پیروزی مسلمانان در خاورمیانه قرار داده است، برهمین اساس هم‌اکنون نفت کلیدی‌ترین و سیاسی‌ترین کالای امروز دنیا به‌شمار می‌رود.

1- بالاخره یک نفر محض رضای خدا بگوید ما خوشبختیم بابت نفت داشتن، یا بدبخت.

2- غیر از ما کشورهای دیگر هم نفت دارند. نفت ما را خدا داده، نفت آنها از کجا آمده.

3- در کشور دوست و برادر و کمونیست، چین اخیراً نفت کشف شده است. این را می‌دانم که مدتی است چین جزو خاورمیانه به حساب می‌آید. اما کاش کسی بگوید منابع نفتی چین در ایران کشف شده یا جای دیگری.

4- خداوند متعال به ترکمنستان، آذربایجان، نروژ، آنگولا، نیجریه، روسیه، مکزیک، لیبی، الجزایر و... هم نفت اعطا کرده. لطفاً بفرمایید منظور خداوند از این کار چیست؟

5- کشور دوست و برادر ونزوئلا هم نفت دارد. با توجه به این‌که یا رئیس‌جمهور اینجا، آنجاست یا رئیس‌جمهور آنجا، اینجا، آیا ونزوئلا هم جزو خاورمیانه به حساب می‌آید یا نه؟

6- با همه کشورهای دیگر کنار می‌آییم. خداوند چرا به آمریکای جهانخوار و گرگ پیر استعمار انگلیس این کلید را اعطا کرده است؟
شهرام شكيبا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.487 seconds.